Jag visste inte mest, men...

Glädjande besked: som utvald bland vad som måste vara många hundra tidigare tävlande i SVTs "Vem vet mest?" har jag fått en andra chans att medverka och knipa potten på 10 000 kronor! Så den 16 december bär det av på nytt till TV-huset på Oxenstiernsgatan i hufvudstaden.
Jag gick ju inte ens vidare till fredagsfinalen när jag var med sist, men tydligen tyckte tv-folket om  mig och det är ju alltid trevligt!

Har dock blivit meddelad nu att inspelningarna startar 07.30 på morgonen och jag har börjat fundera över om det verkligen är värt 10 000 kronor (före skatt!) ;-). Ja, jag vet, det vore ett bra tillfälle för mig att komma in i sunda dygnsvanor, men det får väl ändå finnas gränser? Men vi morgontrötta har som bekant levt under de morgonpiggas förtryck i tusentals år, trots att alla undersökningar visar att de senare utgör en klar minoritet av människosläktet. Så det blir väl att försöka fixa övernattning kvällen innan i Sthlm för att sedan masa sig upp i tid. För åker med 06.30-tåget härifrån gör jag bara inte. Det ÄR inte värt 10 000, seriöst! Någon generös stockholmare som har en soffa ledig den 15 december?




Rickard Olsson, svärmorsdrömmen som blev lekledare på TV

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan alltid slagga hos mig!

2008-11-20 @ 14:34:26
Postat av: Maria

Du kan alltid slagga hos mig!

Postat av: Micke

Kul, då ska jag försöka slå på TV:n vid rätt tid den 16:e december

2008-11-24 @ 19:57:53
URL: http://schlagermicke.blogg.se/
Postat av: Micke A

Bry dig inte om det, Micke, det är inte direktsändning. :) Sänds i vår någon gång, jag återkommer om datumet!

2008-11-24 @ 19:59:37
URL: http://gronamelonen.blogg.se/
Postat av: Fanny Strömberg

haha jo men jag menade alla sidor där man kan få gratis saker, typ gratismakeup.se ;)

2008-11-30 @ 14:50:57
URL: http://fannu.blogg.se/
Postat av: Daniel

Sopa hem banan nu - jag hejar!

2008-12-03 @ 13:59:37
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback